Aspecte ale relevanței în discursul politic românesc
Afiliații
Facultatea de Litere, Universitatea Transilvania din Brașov, Bd. Eroilor 29, 500036 Brașov, România
Istoric
Primit: 12 august 2018
Acceptat: 30 august 2018
Publicat: 7 mai 2019
Cuvinte-cheie
Rezumat
Această lucrare investighează discursul politic din perspectiva teoriei relevanței în raport cu funcția de persuasiune rezonabilă orientată spre alegători. Obiectivele cercetării sînt identificarea și descrierea 1) mecanismelor de convingere utilizate în discursurile campaniei electorale, 2) a metastrategiei de mimare a dialogului și 3) a modului în care discursul politic încalcă principiile relevanței. Realizarea obiectivelor necesită o metodologie cu două dimensiuni—retorică și lingvistică—prin intermediul unor instrumente de analiză logico-argumentativă, lexico-semantică și pragmastilistică. Cercetarea este axată pe discursurile campaniilor electorale politice: sloganuri și discursuri ale campaniilor electorale recente din România.
Strategiile discursive cel mai frecvent întîlnite sînt: i) utilizarea diferitelor tipuri de raționament falacios și ii) limbajul vag.
Drepturi de autor
© 2019 Autorii. Drepturile de publicare aparțin Revistei. Textul este accesibil în mod gratuit, în concordanță cu prevederile licenței Open Access CC-BY.