Titlu: | La lecture scolaire: Tentative de definition |
Autor: | Monica Vlad |
Publicația: | Analele Universității „Ovidius” din Constanța. Seria Filologie, XIII, p. 245-255 |
p-ISSN: | 1223-7248 |
Editura: | Ovidius University Press |
Locul: | Constanța |
Anul: | 2002 |
Rezumat: | Lectura reprezintă o noțiune greu de definit într-un cadru epistemologic precis: elemente de psihologie, de lingvistică textuală, de sociologie dar şi de pedagogie sunt necesare pentru clarificarea conceptului. În acest articol sunt discutate constrângerile pe care le presupune transferul noțiunii de lectură pe teritoriul şcolar, constrângeri subordonate noțiunii de „transpunere didactică”: problema multiplicității „cunoştințelor – sursă”, problema vecțiunii cunoştințe savante – cunoştințe didactizate, problema statutului cunoştințelor didactizate. Lectura şcolară apare astfel redefinită într-un cadru epistemologic complex, util atât la nivelul conceptualizării didactice, cat şi la nivelul metodologiilor şcolare. |
Limba: | franceză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
