Title: | La lecture scolaire: Tentative de definition |
Author: | Monica Vlad |
Publication: | Analele Universității „Ovidius” din Constanța. Seria Filologie, XIII, p. 245-255 |
p-ISSN: | 1223-7248 |
Publisher: | Ovidius University Press |
Place: | Constanța |
Year: | 2002 |
Abstract: | Lectura reprezintă o noțiune greu de definit într-un cadru epistemologic precis: elemente de psihologie, de lingvistică textuală, de sociologie dar şi de pedagogie sunt necesare pentru clarificarea conceptului. În acest articol sunt discutate constrângerile pe care le presupune transferul noțiunii de lectură pe teritoriul şcolar, constrângeri subordonate noțiunii de „transpunere didactică”: problema multiplicității „cunoştințelor – sursă”, problema vecțiunii cunoştințe savante – cunoştințe didactizate, problema statutului cunoştințelor didactizate. Lectura şcolară apare astfel redefinită într-un cadru epistemologic complex, util atât la nivelul conceptualizării didactice, cat şi la nivelul metodologiilor şcolare. |
Language: | French |
Links: | ![]() ![]() |
Citations to this publication: 0
References in this publication: 0
The citations/references list is based on indexed publications only, and may therefore be incomplete.
For any and all inquiries related to the database, please contact us at [Please enable javascript to view.].
Preview:
