Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Elements of Curriculum Design for Interpreter Training Programmes

Autor:
Publicația: Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, LVI (1), p. 71
p-ISSN:1220-0484
e-ISSN:2065-9652
Editura:Editura Presa Universitară Clujeană
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:In recent years, an increasingly large number of Romanian universities have begun to offer training programs in (conference) interpreting, at both undergraduate and postgraduate level. The present paper discusses a number of basic aspects pertaining to curricular design in the field, from the type of training likely to be offered at each level to the manner in which curricula could be better related to the intended competences and learning outcomes.
Cuvinte-cheie:interpreter training, curriculum design, conference interpreting, community interpreting
Limba: engleză
Linkuri:

Citări la această publicație: 1

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: