Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Teaching Simultaneous Interpretation: Techniques and Methods

Autor:
Publicația: Language and Literature – European Landmarks of Identity, 4 (2), p. 202-206
p-ISSN:1843-1577
Editura:Universitatea din Pitești
Locul:Pitești
Anul:
Rezumat:The article represents an insight into the very complex and difficult field of simultaneous and consecutive interpretation. We will mainly emphasise the basic techniques and methods to be used when presenting students with simultaneous and consecutive interpretation, such techniques as the active listening, mnemonic strategies, taking notes, etc.
Cuvinte-cheie:Interpretation, conferences, symbols
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 0

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: