Titlu: | Teaching Translation through Corpus-based Vocabulary Activities and Tasks |
Autor: | Teodora Popescu |
Publicația: | Annales Universitatis Apulensis. Series Philologica, 8 (2), p. 305-314 |
p-ISSN: | 1582-5523 |
Editura: | Universitatea „1 Decembrie 1918” |
Locul: | Alba Iulia |
Anul: | 2007 |
Rezumat: | The aim of this paper is to present a possible teaching paradigm used in translation theory and practice classes. The use of corpora (either in-house or web-based) and concordancers, online dictionaries or thesauri can be very beneficial to a translator trainee, alongside traditional paper-based dictionary research. |
Cuvinte-cheie: | translation competence; linguistic competence; corpora |
Limba: | engleză |
Linkuri: | ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].