Titlu: | Learning to “Cut he Bread Evenly” - Teaching Conflict Management and Negotiation Strategies |
Autor: | Yolanda-Mirela Catelly |
Publicația: | Diversité et identité culturelle en Europe, X (2), p. 255 |
p-ISSN: | 2067-0931 |
Editura: | Editura Muzeul Literaturii Române |
Locul: | București |
Anul: | 2013 |
Rezumat: | The paper focuses on an approach to the teaching of a soft skills category, viz. conflict management and negotiation strategies, covering a range of bridge-building abilities, by means of a CLIL instructional pattern, meant to help technical university graduates to successfully perform as engineers in the sphere of business/industry in the ever changing world context of our century. A presentation of the proposed module is provided, together with the pedagogic rationale underlying designing/teaching it. The piloting stage main conclusions are included, with a view to initiating further optimization. |
Cuvinte-cheie: | Language education, soft skills, CLIL, conflict management, negotiation strategies |
Limba: | engleză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
