Titlu: | Collocation-centred approaches to teaching and learning English vocabulary |
Autor: | Angela Stănescu |
Publicația: | Diversité et identité culturelle en Europe, XI (1), p. 67 |
p-ISSN: | 2067-0931 |
Editura: | Editura Muzeul Literaturii Române |
Locul: | București |
Anul: | 2014 |
Rezumat: | The present article is based on the assumption that vocabulary acquisition and proficiency in English – or any other language, for that matter – is largely conditioned by acquiring a sound knowledge of collocation patterns, as well as adequate collocation practice activities. From beginner to proficiency level, collocation should constitute the primary focus of any vocabulary development programme. The author presents a range of collocation-centred teaching techniques and learning strategies, meant at raising awareness of word association or and at building sound collocation habits, which constitute the basis of lexical proficiency and appropriacy. |
Cuvinte-cheie: | Vocabulary, collocation, patterns, appropriacy, practice activities |
Limba: | engleză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
