Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Decoding the sign. Stages and specificity in primary school

Autor:
Publicația: ANADISS, 26, Secțiunea Rhétorique et autres types de discours, p. 249-255
p-ISSN:1842-0400
Editura:Editura Universităţii din Suceava
Locul:Suceava
Anul:
Rezumat:El presente artículo estudia los mecanismos concretos mediante los cuales el alumno de la escuela primaria (6/7-10/11 años) llega a recorrer el camino de la integración no acrítica y espontánea en su sistema extralingüístico y lingüístico al metaconocimiento de este fenómeno que le permite tomar consciencia y analizar críticamente la transformación del material perceptivo e intuitivo en objeto del conocimiento lingüístico. Las relaciones objeto/referente-signo (como unidad relacional de significante y significado) creador de significado son analizadas desde la perspectiva del alumno de la escuela primaria, situado en la doble hipóstasis de locutor y alocutor, fuera de la cual ni el objeto ni el signo se podrían objetivar desde el punto de vista lingüístico y semiótico.
Cuvinte-cheie:signo, sentido, discurso didáctico, texto, contexto
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 0

Referințe în această publicație: 2

4Dorel FînaruLingvistica limbilor lumiiInstitutul European2015
104Eugeniu CoșeriuOmul şi limbajul său
Studii de filozofie a limbajului, teorie a limbii şi lingvistică generală
Editura Universităţii „Alexandru Ioan Cuza”2009html

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: