Titlu: | The method of total physical response in teaching young children a foreign language |
Autor: | Magdalena Dumitrana |
Publicația: | Annals of „Valahia” University of Târgovişte. Letters Section, IX (1) |
p-ISSN: | 2066-6373 |
Editura: | Valahia University Press |
Locul: | Târgoviște |
Anul: | 2011 |
Rezumat: | The basic idea behind Total Physical Response is that a language learner learns to physically respond to things heard in foreign language. That is that the learner learns to comprehend things said in the language by a teacher. Often at first, these words are simple commands. By using gestures and props, the teacher is able to create a non-linguistic context to his speech to convey meaning to the learner. The paper directs the attention to using TPR in young children’s foreign language learning. |
Cuvinte-cheie: | didactics, second language, body awareness, physical reaction, motor learning |
Limba: | engleză |
Linkuri: |
Citări la această publicație: 1
1 | Florin Sterian | Bibliografia românească de lingvistică (BRL, 54, 2011). Lucrări de lingvistică apărute în țara noastră în cursul anului 2011 | LR, LXI (4), 437-576 | 2012 | pdf html |
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].