Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

L’ethos ou la construction de l’identité dans le discours

Autor:
Publicația: Bulletin of the Transilvania University of Brașov. Series IV: Philology and Cultural Studies, 7 (2), p. 7
p-ISSN:2066-768X
e-ISSN:2066-7698
Editura:Transilvania University Press
Locul:Brașov
Anul:
Rezumat:The aim of the present study is to examine the way the discursive construction of identity is built according to one of its most important indicators, i.e. the ethos. Considering that globalisation is gradually blurring cultural differences, we believe that in this context it is even more interesting to study the concept of identity at the discourse level. After a short presentation of the concept of ethos as described in the specialized literature, we will analyse in detail the speaker’s search for identity, while paying attention to a particular type of ethos, namely the ethos of neutrality in political discourse and in advertising.
Cuvinte-cheie:discourse, ethos, ethos of neutrality, discursive identity
Limba: franceză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 1

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: