Titlu: | Învățământul prin internet. Rolul profesorului |
Autor: | Coralia Ditvall |
Publicația: | Dacoromania. Serie nouă, XIV (2), p. 129 |
p-ISSN: | 1582-4438 |
Editura: | Editura Academiei |
Locul: | Cluj-Napoca |
Anul: | 2009 |
Rezumat: | In this paper we reveal a few items related to the teacher’s role within the highly modern model of education, i.e. e-learning in language-teaching, based on our research-project The IT-based Romanian Studies Program. After a short historical view of the Romanian Studies in Scandinavia we look upon the online-education versus the campus-education. Our results seem to show that the on-line-education is definitely more efficient, flexible and financially more reasonable. In this new pattern of education, by means of the informatics, the “tasks” of the teacher seem to be, at a large extent, different than in the traditional education. The e-teacher turns to be a coordinator, a verifier, a study-adviser – a resource (at hand whenever the student needs it), more than a conductor-pedagogue deciding every “step” in the student’s studying. The student, on the other hand, seems to develop more initiative-taking, more creativity, more responsibility, higher rate of motivation and interest – and finally better qualitative results! |
Limba: | română |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 1
1 | Florin Sterian | Bibliografia românească de lingvistică (BRL, 53, 2010). Lucrări de lingvistică apărute în țara noastră în cursul anului 2010 | LR, LX (3), 307-453 | 2011 | pdf html |
Referințe în această publicație: 1
2 | Coralia Ditvall | From 3 to 130 Students: Online University Studies in Languages – the Case of Romanian in Scandinavia | Distorsionări, 107-113 | 2009 | pdf html |
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
