Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Technology brands inspired by nature

Autor:
Publicația: Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția a III-a: Conventional / unconventional in onomastics, p. 856
ISBN:978-606-543-671-8
Editori:Oliviu Felecan
Editura:Editura Mega, Editura Argonaut
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:English for Specific Purposes covers topics ranking from engineering to legal or business English; therefore it focuses more on language in context than on teaching language structures. Discourse in science and technology areas develops specialist type of knowledge according to the needs and practices of the respective communities which require particular forms of professional communication. This paper focuses on the problem of naming and classifying technology words, tech company brands and electronic devices, making a correlation with the natural environment, including vocabulary specific to biology, geography or history in a technical context etc. The research is based on a teaching activity performed by university students in Computing and Applied Electronics during an ESP evaluation task and it highlights issues about naming in the scientific discourse.
Cuvinte-cheie:English for Science and Technology, brand names, IT product names, nature
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 0

Referințe în această publicație: 1

32David CrystalLanguage and the InternetCambridge University Press2001; 2006

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: