Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Nume comerciale: detergenţii

Autor:
Publicația: Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția a III-a: Conventional / unconventional in onomastics, p. 800
ISBN:978-606-543-671-8
Editori:Oliviu Felecan
Editura:Editura Mega, Editura Argonaut
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:[Brand names: detergents]
Detergent names follow the model conventionally created in the onomastics of commercial products. More or less transparent but with certain expressiveness, the names created by the manufacturer suggest the high quality of the products in order to make the consumer purchase them. Detergent names are based on such variables as structure, semantics and origin. Many of them are compounds. Others are related to the metaphorical meaning of some elements of the common lexis, of Latin origin or proper names with biblical resonance.
Cuvinte-cheie:detergents, commercial, conventionally, lexis, names
Limba: română
Linkuri:  

Citări la această publicație: 1

0Anamaria-Larisa DumitrașcuNume comerciale de ceasuri de mânăSCOL, XII (1-2), 228-2372019pdf

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: