Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Pragmatonyms: between proper names and common names

Autor:
Publicația: The Proceedings of the International Conference Globalization, Intercultural Dialogue and National Identity. Section: Language and Discourse, 2, p. 109-117
ISBN:978-606-93691-3-5
Editori:Iulian Boldea
Editura:Arhipelag XXI Press
Locul:Tîrgu-Mureş
Anul:
Rezumat:Pragmatonyms (trademarks) incite curiosity from many perspectives. Specialists in communication support that each individual knows passively about 1500 of name brands. Name brands represent a treasure trove of semantic effects, which conjure up – at the individual level and/or at the collective level – emotions, images, symbols. Hybrid names its own category, name brands change the value depending on the type of text it works: on the technical speech they have a denotativ function and they behave like proper names. In other contexts they become substitute of some words, having features of common names.
Cuvinte-cheie:pragmatonym, trademark, commercial onomastics, proper name, common name
Limba: română
Linkuri:  

Citări la această publicație: 0

Referințe în această publicație: 3

1Dragoș Vlad TopalăThe marketing terminology (onomastic elements)GIDNI, 1, 80-832014pdf
html
2Laimute Balode, Ojārs BušsTwo Sketches on Latvian Names in the EconomySCOL, VII (1-2), 132014pdf
html
1Doina ButiurcăLimba ca Weltanschauung în dialogul intercultural contemporanCCI, 1, 327-3322010pdf
html

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: