Titlu: | School names in Italy between tradition and modernity |
Autor: | Silvia Corino Rovano |
Publicația: | Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția a II-a: Onomastica din spațiul public actual, p. 447 |
ISBN: | 978-606-543-343-4 |
Editori: | Oliviu Felecan |
Editura: | Editura Mega, Editura Argonaut |
Locul: | Cluj-Napoca |
Anul: | 2013 |
Rezumat: | Contemporary names of Italian schools stem from a culture of solid education and participation in the well-being of the nation, which was widespread in the nineteenth century. From the onomastic guidelines established by Royal Decree in 1865, the school-naming practice developed in the direction of using anthroponyms aimed at reinforcing the symbolic meaning of the school as an institution. The natural consequence was that people became more involved emotionally in their relationship with schools as seats of learning and repositories of personal memories. What was initially a mere project grew into a tradition, a fortunate idea that seems to produce positive effects even nowadays. |
Cuvinte-cheie: | Risorgimento, school names, anthroponym, toponym, odonym |
Limba: | engleză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
