Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

One name, two parents: The marketing potential of Phono-Semantic Matching in China

Autori:
Publicația: Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția a II-a: Onomastica din spațiul public actual, p. 119
ISBN:978-606-543-343-4
Editori:Oliviu Felecan
Editura:Editura Mega, Editura Argonaut
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:Phono-Semantic Matching (PSM) is a camouflaged borrowing in which a foreign lexical item is matched with a phonetically and semantically similar pre-existent native word. The neologism resulting from such source of lexical expansion preserves both the meaning and the approximate sound of the reproduced expression in the Source Language (SL) with the help of pre-existent Target Language (TL) elements. This paper analyses the marketing potential of PSM in contemporary China, arguing that PSM provides manipulation of the foreign term and thus controlled nativization of it.
Cuvinte-cheie:lexical expansion, translation, Phono-Semantic Matching (PSM), Chinese
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 1

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: