Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

An overview of genericization in Linguistics

Autor:
Publicația: Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția a II-a: Onomastica din spațiul public actual, p. 28
ISBN:978-606-543-343-4
Editori:Oliviu Felecan
Editura:Editura Mega, Editura Argonaut
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:Genericization refers to the process by which a brand name changes from specific in reference and representative of a single product by a particular company (e.g. Xerox photocopiers, or more recently, Google search engine) to a generic form representative of the entire semantic class to which that product belongs (a xerox, to xerox, or to google). This paper will give an overview of a theory first offered by Clankie (1999) to account for the changes seen in genericization, along with what has been learned in the ten years since the theory was first released.
Cuvinte-cheie:genericization, brand names, language change, actuation
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 2

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: