Titlu: | From the European to the national qualifications framework of higher education |
Autor: | Petre Gheorghe Bârlea |
Publicația: | Diversité et identité culturelle en Europe, VII (1), p. 23 |
p-ISSN: | 2067-0931 |
Editura: | Editura Muzeul Literaturii Române |
Locul: | București |
Anul: | 2010 |
Rezumat: | Establishing a qualifications framework which allows the assessment of competences acquired by the beneficiaries is a component of the European Union’s economic and social development strategy which seeks to improve the efficiency of education and research so as to meet the demands of the labour market. This study looks at the difficulties encountered in the creation of national qualification frameworks (with an accent on the Romanian case) and in their harmonisation within a common European framework. |
Cuvinte-cheie: | Qualifications, higher education, competences, descriptors, frameworks, national, European |
Limba: | engleză |
Linkuri: | pdf html |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 2
1 | Petre Gheorghe Bârlea | La communication interpersonnelle et l’apprentissage des langues - les descripteurs NQF-EQF | DICE, VI, 11 | 2009 | pdf html |
63 | Noam Chomsky | Aspects of the theory of syntax | MIT Press | 1965, 1969 |
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].