The cities have become the key-factors in the global competitiveness, being the main vectors of economic development and innovation. This article proposes a geographical and spatial approach of the image concept, having as a case study a Romanian town, the Jassy Municipality. The image is the result of a process of communication which is made, every time, between the urban reality and the individual. At the same time, an image has the capacity to synthesize the characteristics of a particular space and also to exercise an important influence on the human behavior. Each city is unique, not only by his distinct space but also by the way in which the people reappropriate the space to oneself, through the relationships they establish with their respective space. The analysis of the lived and perceived space allows us to rediscover an urbanity that is not only functional, but it has also other facets, immeasurable but of unequivocally importance.
Oraşele au devenit factorii-cheie în ceea ce numim competitivitate globală, reprezentând principalii vectori în dezvoltarea economică şi în inovare. Acest articol propune o abordare geografică şi spaţială a conceptului de imagine, având ca studiu de caz un oraş din România, municipiul Iaşi. Imaginea este rezultatul unui proces de comunicare ce se desfăşoară, de fiecare dată, între realitatea urbană şi individ. În acelaşi timp, o imagine are capacitatea de a sintetiza caracteristicile unui spaţiu particular şi de a produce o influenţă considerabilă asupra comportamentului uman. Fiecare oraş este unic, nu numai prin spaţiul său distinctiv, ci şi prin felul în care oamenii îşi realocă spaţiul, prin relaţiile pe care le stabilesc cu acesta. Analiza spaţiului trăit şi perceput ne permite să redescoperim o urbanitate care nu este doar funcţională, ci are şi alte faţete, nemăsurabile, însă de vădită importanţă.
Cuvinte-cheie:
city, perceived space, representation, urban image
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă. Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].