The aim of this study was to explore the effect of teacher, peer, and self-editing on the improvement of grammatical accuracy in writing, using three groups of participants. The first group engaged in teacher-editing, the second group engaged in peer-editing and the third group engaged in self-editing. The results revealed that, compared to the peer-editing and self-editing groups, the teacher-editing group significantly reduced the rule-based errors in the revised drafts. The results revealed that the performance of the teacher-editing group was better than that of the other two groups, while the performance of the peer-editing group was better than that of the self-editing group regarding the correction of specific language errors in the revised drafts. This study contributes to teaching pedagogy by encouraging teachers to use editing, especially teacher-editing in the writing classroom and to focus on the correction of a few language errors so as to bring about language development.
Editarea efectuată de profesor, colegi sau autorul însuşi şi efectele sale asupra sporirii corectitudinii gramaticale a textelor redactate de studenţii de limba engleză Acest studiu îşi propune să exploreze efectele activităţii de editare a textului de către profesori, colegi sau studenţii înşişi asupra îmbunătăţirii corectitudinii gramaticale în exprimarea scrisă, analizând trei grupe de participanţi. Primul grup a beneficiat de editarea profesorului, al doilea grup a fost angajat în editarea inter-colegială, iar al treilea grup în auto-corectare. Rezultatele au relevat că, în comparaţie cu grupele de editare inter-colegială şi individuală, la grupul bazat pe editarea de către profesor erorile de limbă din lucrările revizuite au fost diminuate semnificativ. Rezultatele au arătat că performanţa grupului ale cărui texte au fost editate de către profesor a fost mai bună decât a celorlalte două grupe, în timp ce performanţa celor care şi-au editat reciproc lucrările a fost superioară celei a grupei angajate în autocorectare, în ce priveşte greşelile specifice de limbă din textele revizuite. Studiul contribuie la pedagogia dezvoltării deprinderilor de exprimare scrisă, încurajându-i pe profesori să utilizeze activităţi de editare axate pe corectarea greşelilor de limbă şi dezvoltarea abilităţilor lingvistice.
Cuvinte-cheie:
Text editing, performance, correction, specific errors, written expression abilities
Editarea textului, performanță, corectare, greșeli specifice, deprinderi de exprimare scrisă
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă. Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].