Titlu: | Enseignement et apprentissage du français langue étrangère. Interférences culturelles |
Autori: | Rodica Stanciu-Capotă, Maria Ana Oprescu |
Publicația: | Diversité et identité culturelle en Europe, X (2), p. 61 |
p-ISSN: | 2067-0931 |
Editura: | Editura Muzeul Literaturii Române |
Locul: | București |
Anul: | 2013 |
Rezumat: | Teaching/learning modern languages presents nowadays a lot of interest, due to globalization as well as to the development of national cultures. Teachers and learners have to face many influences, first, of their own language and culture, and secondly, of the specific objectives assumed by the two actors involved in this biunivocal process. This article highlights the importance of mastering appropriate linguistic and pragmatic structures, while also developing relevant cultural competences and knowledge. |
Cuvinte-cheie: | Language, culture, skills, interferences, teaching |
Limba: | franceză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
