Titlu: | William Carlos Williams - Cubism and Poetry |
Autor: | Ramona-Gabriela Hosu |
Publicația: | Studia Universitatis Petru Maior. Philologia, 2, p. 117 |
p-ISSN: | 1582-9960 |
Editura: | Universitatea Petru Maior |
Locul: | Târgu Mureș |
Anul: | 2003 |
Rezumat: | Lucrarea de faţă exploatează mai mult sau mai puţin în detaliu două fenomene artistice avangardiste la început de secol XX în America. Pe de-o parte Cubismul, de origine franceză, avea să dobândească prin Marcel Duchamp, emigrat în Statele Unite, şi prin discipolii săi, Charles Demuth şi Charles Sheeler, evidente trăsături ale unei noi locaţii. Precizioniştii sau cubist-realiştii şi poeţii imagişti ai vremii au împărtăşit „obsesia” pentru „obiectul în sine care este transcendent”. William Carlos Williams, imagist la începuturi, avea să preia din tehnica fotografierii geometrizate a lucrurilor realităţii şi să exploateze valenţa transpoziţionării obiectului din real – fragmentar – abstract – mişcare – emoţie – atitudine – ton – imagine. Rezultatul apare sub forma unei noi structuri, lingvistice sau iconice, poetice sau picturale, structură ce se constituie într-un artefact. Nu în ultimul rând, lucrarea analizează poezia lui Williams şi pictura lui Demuth, ambele rezultatul unui proces simplu: „Există ochiul şi există obiectul pe care îl priveşte, în timp ce relaţia care se stabileşte între cele două este un poem” (Burke, apud. Fauchereau, 1974: 77-78) şi mai apoi o pictură. |
Limba: | engleză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
