Any classroom interaction is dominated by a continuous series of performances in which teachers and students are positioned in particular ways, assuming and interpreting roles through ritualized behaviour. Both teachers and students “enter the stage” fully aware that they have to perform a certain role and to confirm it through their actions, so that their images could be confirmed. The aim of the present study is to analyse the linguistic markers of the roles in the English class as seen by the “performers” themselves, with particular reference to the Romanian context. Starting from theoretical perspectives on the roles played by teachers in the English language class, the paper tries to highlight the way how pre-service and in-service young Romanian teachers linguistically portray their own roles and those of their learners.
Orice interacţiune în clasa de elevi este dominată de o continuă serie de roluri asumate şi interpretate de către profesori şi elevi printr-un comportament ritualizat. Atât profesorii cât şi elevii „intră în scenă” pe deplin conştienţi de faptul că trebuie să îndeplinească un anumit rol pe care urmează să-l confirme prin acţiunile lor. Scopul acestei lucrări este de a analiza marcatorii lingvistici ai rolurilor din clasa de elevi aşa cum sunt ele văzute chiar de „actori”, cu referire la contextul românesc. Pornind de la perspective teoretice cu privire la rolul jucat de profesori în ora de limba engleză, lucrarea încearcă să evidenţieze modul în care viitorii profesori şi profesorii debutanţi din România îşi creionează lingvistic propriile roluri şi pe cele ale elevilor.
Cuvinte-cheie:
roles, classroom interaction, linguistic markers
roluri, interacţiunea în clasa de elevi, marcatori lingvistici
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă. Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].