Titlu: | Sartorial Rhetoric and Gender Roles in Angela Carter’s The Bloody Chamber |
Autor: | Cornelia Macsiniuc |
Publicația: | Meridian Critic / Analele Universităţii „Ștefan cel Mare” din Suceava. Seria Filologie. A. Lingvistică, B. Literatură, 24 (1), Secțiunea Criticism. The discourse of clothing, p. 79-91 |
p-ISSN: | 2069-6787 |
Editura: | Editura Universităţii din Suceava |
Locul: | Suceava |
Anul: | 2015 |
Rezumat: | Angela Carter’s double allegiance to feminism and postmodernism involves a heightened consciousness of the fluid nature of gender identity, whose unambiguous representation she avoids programmatically. In The Bloody Chamber, she explores a multitude of possibilities of conceiving and representing femininity, masculinity, and gender relations. The present paper examines the sartorial rhetoric by which Carter complexifies and subverts entrenched perceptions and ideas. Clothes-related imagery which emphasizes artificiality, spectacle, ceremony, carnival, and the cultural implications of nakedness is shown to constitute part of her peculiar strategy of dealing with difference and otherness. |
Cuvinte-cheie: | gender relations, postmodern feminism, fairy tale, Camp, carnival, mask, nakedness, clothing, Angela Carter, The Bloody Chamber |
Limba: | engleză |
Linkuri: | ![]() ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
