Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Semiotic perspectives on nowadays Romanian advertising

Autor:
Publicația: Annals of „Valahia” University of Târgovişte. Letters Section, IX (1)
p-ISSN:2066-6373
Editura:Valahia University Press
Locul:Târgoviște
Anul:
Rezumat:The present study is meant to investigate how semiotics, the discipline which considers itself above all those concerned in social communication, gets in touch with advertising. Specific ways of communication in both semiotics and advertising have been scientifically approached, in order to overemphasize the existing similitude between the two of them. The theoretical principles taken as starting points were those belonging to Saussure, Ogilvy and Jacob Mey.
Cuvinte-cheie:sign, shifters, advertisement, headline, body-text, slogan, logo
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 0

Referințe în această publicație: 1

38Umberto EcoTratat de semiotică generalăEditura Științifică și Enciclopedică1982

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: