Titlu: | La comprensione empatica e l’autostima come strumenti educativi e di relazione |
Autor: | Simona Androne |
Publicația: | Language and Literature – European Landmarks of Identity, 15, p. 423 |
p-ISSN: | 1843-1577 |
Editura: | Universitatea din Pitești |
Locul: | Pitești |
Anul: | 2014 |
Rezumat: | The paper The emphatic comprehension and the self-esteem as educational and relational tools aims at presenting the role of the empathy and of the self-esteem in the children’s education. Thus, everything we say should be done with kindness. It is very important to communicate empathically. The self-observation is another important tool for our relation with the others. The paper also presents some behavior advice and rules which help us to solve the different problems that may occur in this relation. Then, we enumerate the domains of the self-esteem and the educational styles and, at the end of the paper, we find out how we can make a child be more self-assured and how we can raise his/her self-esteem. |
Cuvinte-cheie: | empathy, self-esteem, self-observation |
Limba: | italiană |
Linkuri: | ![]() |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].
Prima pagină:
