Titlu: | Sextil Puşcariu şi editarea textelor vechi (Material documentar inedit) |
Autor: | Eugen Pavel |
Publicația: | Caietele Sextil Pușcariu, I, Secțiunea Lingvistică și filologie, p. 147 Actele Conferinței Internaționale „Zilele Sextil Pușcariu”, Ediția I, Cluj-Napoca, 12–13 septembrie 2013 Editori: Eugen Pavel, Nicolae Mocanu; Coperta: Călin Stegerean; Layout: Nicolae Mocanu Tiparul a fost finanțat de Asociația Culturală „Text și discurs religios” din Iași |
p-ISSN: | 2393-526X |
Editura: | Editura Scriptor; Editura Argonaut |
Locul: | Cluj-Napoca |
Anul: | 2015 |
Rezumat: | The study recovers and highlights a piece of documentary material which remained unknown, found in the Sextil Puşcariu Archive from the Academic Institute in Cluj. It consists of several pages of correspondence and of a philological commentary that relate to the Gospel Edition for Teaching (1581) of Coresi, published in 1914. The epistolary dialogue held by the two linguists, George Giuglea and Al Procopovici, with Sextil Puşcariu, between the years 1910–1912, offers revealing details on devising the critical edition already mentioned. The other original text presented here, that belongs to the great scholar, consists of a preamble to The Glossary, a detailed statement of principles and rules. This actually proves that the second volume of the edition, though it had not been printed, was being prepared beyond the draft stage and thus it was to be written in large part in the coming years. |
Cuvinte-cheie: |
|
Limba: | română |
Linkuri: |
Citări la această publicație: 1
1 | Florin Sterian | Bibliografia românească de lingvistică (BRL, 58, 2015). Lucrări de lingvistică apărute în țara noastră în cursul anului 2015 | LR, LXV (2), 181-333 | 2016 |
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].