Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Corpus médiatiques et interprétation: le cas des débats présidentiels

Autor:
Publicația: Dacoromania. Serie nouă, XVIII (1), p. 19-34
p-ISSN:1582-4438
Editura:Editura Academiei
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:In spite of their extreme variety, media discourses share a common characteristic: they address a « massive » and heterogeneous audience (readers, listeners or TV watchers). Assuming that the analyst has to reconstruct the way the various participants interpret the discourse they receive, his task remains particularly delicate in the case of media discourses for which a collective, silent « extra-addressee » – the audience – is to be added to the actively involved participants. In this article, the problem is investigated from the case of a particular type of televised debates, i.e. electoral debates, and more precisely the debates taking place between the first and second ballot of the French presidential elections. The detailed study of three different excerpts enables the author to specify what the task of the analyst as « archinterpreter » consists in, in such a case.
Cuvinte-cheie:
  • presidential debates, ethos, interpretation, negotiation
  • débats présidentiels, éthos, interprétation, négociation
  • dezbateri prezidenţiale, etos, interpretare, negociere
Limba: franceză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 0

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: