“Diacronia” bibliometric database (BDD)
Title:

Il ruolo strumentale della donna nella pubblicità

Author:
Publication: Analele Universității din Craiova. Seria Științe Filologice. Lingvistică, XXXV (1-2), p. 9
p-ISSN:1224-5712
Publisher:Editura Universitaria
Place:Craiova
Year:
Abstract:
  • The article deals with the image and role of women in advertising, as most ads are actually directed to women. Media advertising is more and more focused on aesthetics and must seduce in order to achieve its goal: the purchase of the advertised item. We present some types of female protagonists, such as the mother, the housewife, the seductress, the refined woman, the objectified woman. We shall deal with ads both in Italian and Romanian, as publicity is a reflection of everyday reality.
  • Articolul prezintă imaginea şi rolul femeii în publicitate, întrucât majoritatea spoturilor publicitare i se adresează. Publicitatea vehiculată în special de media capătă tot mai mult un caracter estetic si trebuie să seduca pentru a-şi atinge scopul: achiziţionarea produsului publicizat. Prezentăm câteva tipuri de protagoniste feminine, precum: femeia mamă, femeia casnică, femeia seducătoare, femeia rafinată, femeia obiect. Facem referire la mesaje în limba italiană, dar şi în limba română, publicitatea fiind o oglindă a realităţii cotidiene.
Key words:
  • advertising, woman, seduction
  • publicitate comercială, femeie, seducţie
Language: Italian
Links:

Citations to this publication: 1

References in this publication: 0

The citations/references list is based on indexed publications only, and may therefore be incomplete.
For any and all inquiries related to the database, please contact us at [Please enable javascript to view.].