Business English teachers as well as its learners have focused, for a long time, solely on the functionality of the language. As a result, research into the linguistic characteristics of the business lexis and Business English respectively has been relatively limited. Therefore, the aim of this article is to pinpoint some of the key linguistic characteristics of Business English. A better understanding of these distinguishing features may help teachers to improve their teaching strategies in their quest to satisfy their learners’ needs and learners to achieve more and improve their performance in using Business English effectively in real day to day situations.
Profesorii care predau engleza pentru afaceri, precum şi cei care o învaţă s-au centrat, de mult timp, doar pe funcţionalitatea limbajului. Drept rezultat, cercetarea privind caracteristicile lingvistice ale lexicului de afaceri şi în speţă a englezei pentru afaceri a fost destul de limitată. De aceea, scopul acestui articol este de a puncta câteva dintre caracteristicile-cheie ale englezei pentru afaceri. O înţelegere mai bună a acestor trăsături distinctive îi poate ajuta pe profesori să îşi îmbunătăţească metodele de predare în căutarea lor de a satisface nevoile celor care învaţă şi pe aceştia din urmă să îşi îmbunătăţească performanţa în folosirea englezei pentru afaceri în mod efectiv, în situaţii reale, de zi cu zi.
Key words:
ergolect, poetics, layering of business language, sociolinguistic orientation
ergolect, poetică, limbaj de afaceri, orientare sociolingvistică
The citations/references list is based on indexed publications only, and may therefore be incomplete. For any and all inquiries related to the database, please contact us at [Please enable javascript to view.].