“Diacronia” bibliometric database (BDD)
Title:

Perfume advertising in feminine press

Author:
Publication: Philologica Banatica, II (1), p. 109-120
p-ISSN:1843-4088
Publisher:Editura Mirton; Editura Amphora
Place:Timișoara
Year:
Abstract:În presa feminină publicitatea se distinge, în mod evident, de conţinutul jurnalistic. Reclamele expuse în acest tip de reviste dedicate exclusiv femeilor reprezintă o lume încărcată de simboluri iconice şi nu numai. Creatorii îndeamnă cititoarele sau mai bine spus privitoarele – pentru că în aceste reclame accentul se pune mai mult pe comunicarea vizuală - să vadă dincolo de discursul publicitar denotativ şi să se gândească la conotaţiile pe care le provoacă aceste imagini. Reclamele din revistele adresate femeilor sunt mai deosebite pentru că sunt create special pentru femei. Există o paletă de culori, forme, simboluri, semne, trucuri vizuale pe care le întâlnim în reclame.
Publicitatea la parfumuri este o provocare pentru fiecare creator de reclame. Reclamele la parfumuri se rezumă la trei concepte: vis, lux şi statut social. Ideologia promite o societate de lux, de voluptate, în care orice muncă este absentă. Ele îndepărtează conflictele sociale, ignoră dificultăţile individuale, zugrăvesc o civilizaţie a facilităţii într-o lume fantastică.
Faţă de alte discursuri publicitare, reclamele la parfumuri au evoluat foarte mult în ultimii ani spre o hipertrofiere a textului publicitar în beneficiul, aproape exclusiv, al imaginii. Este interesant cum se construieşte un concept olfactiv, având la dispoziţie doar concepte vizuale. Construcţia imaginii publicitare la parfumuri trece, de asemenea, prin creaţia artistică a flaconului. Sticluţa de parfum este prima care încearcă să transmită un concept olfactiv.
Datorită naturii sale abstracte, parfumul se bazează în primul rând pe forţa sa conotativă. Folosirea personajelor face deosebit de necesar limbajul nonverbal al acestora cât şi hainele şi culorile în care ele sunt îmbrăcate.
Prin intermediul imaginilor, reclama ne satisface dorinţele cele mai ascunse, răspunde nevoilor noastre, ne face să intrăm în pielea unor personaje, să ne identificăm cu ele. Ne transformă în martorii metamorfozei femeii gospodine care peste noapte devine un superstar doar pentru că a folosit un anumit parfum.
Revistele sunt tărâmul cel mai fertil pentru reclame deoarece oferă un tipar excelent şi un public avizat şi bine determinat. În România reclamele tind să pună stăpânire pe revistele dedicate femeilor şi nu numai.
Language: English
Links:  

Citations to this publication: 1

References in this publication: 0

The citations/references list is based on indexed publications only, and may therefore be incomplete.
For any and all inquiries related to the database, please contact us at [Please enable javascript to view.].

Preview: