Article
Diacronia 5, March 23, 2017, A74 (1–5)doi:10.17684/i5A74ro

Publicitatea din domeniul turismului și ciberspații ale călătoriei

Ana Crăciunescu

Affiliations

Facultatea de Litere și Științe ale Comunicării, Universitatea „Ștefan cel Mare”, Str. Universității 13, 720229 Suceava, România

History

Primit: 30 decembrie 2016
Acceptat: 19 ianuarie 2017
Publicat: 23 martie 2017

Key words

publicitatea în turism
spațiu
loc/non-loc
ciberspațiu

Abstract

În contextul globalizării cibernetice, noțiuni precum „spațiu” și „loc” sînt reconsiderate din perspectiva studiilor de consum și de antropologie. Ne propunem să descriem spațiul și locul în lumina reclamei din domeniul turismului, întrucît includem toate cele trei noțiuni în categoria fenomenelor sociale importante de astăzi. În același timp, mass-media apare în dezbaterea noastră ca un strat secundar care poziționează potențialele gazde și potențialii turiști într-un tip de relație și percepție a spațiului și a locului diferit. Însă, sîntem preocupați în special de aspectul discursiv al cuplului spațiu-loc, în cadrul experienței turistice virtuale, considerată o lectură prospectivă care ar putea genera schimb real în destinație. Acest lucru ne va conduce, în mod inevitabil, la o cercetare interdisciplinară, întrucît vom urmări o echilibrare a studiului nostru între antropologie culturală și socio-semiotică.

Links

  • Full text (in Romanian; 5 p., 499 KB)
  • One reference and 0 citations in BDD
  • Export citation
    Text:Crăciunescu, A. (2017). Publicitatea din domeniul turismului și ciberspații ale călătoriei, Diacronia 5 (March 23), A74 (1–5), http://dx.doi.org/10.17684/i5A74ro
    BibTeX:@ARTICLE{craciunescu2017,
     author = {Ana Crăciunescu},
     title = {Publicitatea din domeniul turismului și ciberspații ale călătoriei},
     journal = {Diacronia},
     ISSN = {2393-1140},
     year = {2017},
     month = {March},
     number = {5},
     eid = {A74},
     doi = {10.17684/i5A74ro},
     pages = "(1–5)",
     url = {http://www.diacronia.ro/journal/issue/5/A74/ro}
    }

Copyright

© 2017 The Authors. Publishing rights belong to the Journal. The article is freely accessible under the terms and conditions of the CC-BY Open Access licence.

Statistics (RO/EN/Total)

  • Views (this page): 713 / 735 / 1448

  • Downloads (full text): 896 / 867 / 1763