“Diacronia” bibliometric database (BDD)
Title:

Eight Reasons to Attend an Academic Writing Course. The Impact of Academic Writing Courses on Participants

Authors:
Publication: Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, LIX (3), p. 209
p-ISSN:1220-0484
e-ISSN:2065-9652
Publisher:Editura Presa Universitară Clujeană
Place:Cluj-Napoca
Year:
Abstract:
  • Drawing on the available literature, the paper identifies the “uses” of academic writing courses for all types of potential participants answering the question: “Why should you attend an Academic Writing (AW) Course?” Eight major answers were identified. These are then structured in a table with four vertical columns that are organised along an AW-skills-development axis, ranging from “public” to “individual”, emphasising the “individual” aspect of the skill acquisition process. This, in turn, highlights the fact that the focus of any academic writing course should be on the specific needs of the individual participant. A possible application for the results as well as future research are also suggested.
  • [Opt motive ca să participi la un curs de scriere academică.] Impactul cursurilor de scriere academică asupra participanţilor. Pornind de la resursele bibliografice existente, articolul identifică “utilitatea” cursurilor de scriere academică pentru toate tipurile de potenţiali participanţi, oferind un răspuns la întrebarea: “De ce ar trebui să participi la un curs de scriere academică?” Opt răspunsuri principale au fost identificate. Acestea sunt apoi structurate într-un tabel cu patru coloane verticale organizate pe o axă a dezvoltării deprinderilor de scriere academică, axă cu polii „public” şi „individual”, reliefând aspectul „individual” al procesului de dezvoltare de deprinderi. Acest lucru subliniază faptul că orice curs de scriere academică ar trebui să se orienteze către nevoile specifice ale participantului. Sunt sugerate o posibilă aplicaţie a acestor rezultate precum şi posibile extinderi viitoare ale cercetării.
Key words:
  • academic writing, impact of courses, participants, development of academic writing skills
  • scriere academică, impactul cursurilor, participanţi, dezvoltarea deprinderilor de scriere academică
Language: English
Links:

Citations to this publication: 1

References in this publication: 0

The citations/references list is based on indexed publications only, and may therefore be incomplete.
For any and all inquiries related to the database, please contact us at [Please enable javascript to view.].

Preview: