Titlu: | Funcţiile semnalelor de recepţie în interviul individual |
Autor: | Florentina Mazilu |
Publicația: | Limba română: controverse, delimitări, noi ipoteze. Actele celui de-al 9-lea Colocviu al Catedrei de Limba Română, II, Secțiunea Pragmatică și stilistică, p. 125 |
Editori: | Rodica Zafiu, Adina Dragomirescu, Alexandru Nicolae |
Editura: | Editura Universității din București |
Locul: | București |
Anul: | 2010 |
Rezumat: | [Functions of Backchannels in the Individual Interview] The paper investigates the role of backchannels in the sociological individual interview. It is based on a corpus of four transcripts (115 pages) made after four face-to-face interactions, part of the same market study concerning food products. The analysis revealed six functions of backchannels: expressing consent, discursive support, acting surprised, information request, guiding the discussion and changing the topic. To my knowledge, it is the first investigation of this kind, which complements the sociological perspective with linguistic data, and might bring a new insight to the phenomena. |
Limba: | română |
Linkuri: |
Citări la această publicație: 1
1 | Florin Sterian | Bibliografia românească de lingvistică (BRL, 54, 2011). Lucrări de lingvistică apărute în țara noastră în cursul anului 2011 | LR, LXI (4), 437-576 | 2012 | pdf html |
Referințe în această publicație: 3
10 | Laurenția Dascălu-Jinga | Pauzele și întreruperile în conversația românească actuală | Editura Academiei | 2006 | |
58 | Liliana Ionescu-Ruxăndoiu | Limbaj și comunicare Elemente de pragmatică lingvistică | All Educational | 2003 | |
92 | Liliana Ionescu-Ruxăndoiu | Conversaţia: structuri şi strategii Sugestii pentru o pragmatică a românei vorbite | All | 1995; 1999 |
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].