Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Foreign branding in Poland: Chrematonyms and anthroponyms

Autor:
Publicația: Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția a II-a: Onomastica din spațiul public actual, p. 218
ISBN:978-606-543-343-4
Editori:Oliviu Felecan
Editura:Editura Mega, Editura Argonaut
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:The paper analyzes the phenomenon called foreign branding – giving a product a foreign-sounding name – in the context of onomastics. A foreign/English name frequently gives the product a cachet of quality; also, some countries are traditionally linked with expertise in producing certain commodities (e.g. French perfumes, Italian shoes). A case is made for a broader perspective including both product/company names and personal names of performing artists and writers, who also need marketable names. Many Polish chrematonyms and anthroponyms are presented as examples. Finally, problems with defining foreign branding are discussed and further research questions proposed.
Cuvinte-cheie:onomastics, foreign branding, chrematonyms, anthroponyms
Limba: engleză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 3

0Alexandra Cotoc, Anamaria RaduUrbochrematonyms – a sociocultural analysisCCI, 4, 628-6442016pdf
html
1Anamaria Radu, Alexandra CotocForeign chrematonyms in a globalised society. A case studyGIDNI, 3, 111-1232016pdf
html
1Andreea PopNumele magazinelor româneşti din SpaniaCSP, II, 400-4092015pdf

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: