Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Onomastique des sociétés marketing et expressivité du langage

Autori:
Publicația: Numele și numirea. Actele Conferinței Internaționale de Onomastică. Ediția I: Interferențe multietnice în antroponimie, p. 573
ISBN:978-606-543-176-8
Editori:Oliviu Felecan
Editura:Editura Mega
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:[An onomastic approach of French marketing companies and their language expressiveness]
The aim of this study was to analyse the names of marketing companies on the French market and to grasp their language expressiveness. We tried to consider the marketing director’s or the point of view and to understand the intention underlying the name of the business using a large database of company names mainly available on the Internet. This research enabled us to reveal the following conceptual axes: the play on customer proximity, the revelation of exoticism and finally the imaginary world and modernity. We could deduce from the study of French marketing company names that these three concepts are supposed to create a tremendous impact on the customer and his/her language expressiveness. Words are meant to highlights feelings and sensations which are critical factors in the customer’s buying decision. As human beings, we cannot but experience the influence of words on us and as a linguistic phenomenon, company names are ongoing moving parts of the language.
Cuvinte-cheie:noms de sociétés, langage, formation linguistique
Limba: franceză
Linkuri:  

Citări la această publicație: 1

Referințe în această publicație: 1

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: