Titlu: | La communication interpersonnelle et l’apprentissage des langues - les descripteurs NQF-EQF |
Autor: | Petre Gheorghe Bârlea |
Publicația: | Diversité et identité culturelle en Europe, VI, p. 11 |
p-ISSN: | 2067-0931 |
Editura: | Editura Muzeul Literaturii Române |
Locul: | București |
Anul: | 2009 |
Rezumat: | Among the described competences of the evaluation programmes for students that graduate the three phases of high education established by the Bologna Programme, the skill of achieving horizontal and vertical connecting has an important role at European and national level of each member state of the European Community. The present article focuses on several interactive ways of setting up training/educational skills and also intercultural, institutional and personal communication skills. |
Cuvinte-cheie: | professional skills, connecting, intercultural communication, continuous training |
Limba: | franceză |
Linkuri: | pdf html |
Citări la această publicație: 1
0 | Petre Gheorghe Bârlea | From the European to the national qualifications framework of higher education | DICE, VII (1), 23 | 2010 | pdf html |
Referințe în această publicație: 2
1 | Petre Gheorghe Bârlea | Théorie et pratique dans le dialogue interculturel européen | DICE, V, 9 | 2008 | pdf html |
1 | Petre Gheorghe Bârlea | Identité et diversité culturelle européenne | DICE, IV, 9 | 2007 | pdf html |
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].