Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Kommunikativer Grammatikunterricht

Autor:
Publicația: Analele Universității „Ovidius” din Constanța. Seria Filologie, XXIV (2), p. 121-129
p-ISSN:1223-7248
Editura:Ovidius University Press
Locul:Constanța
Anul:
Rezumat:This paper aims to emphasize the importance of grammar teaching in a communicative manner, which includes grammar games among other methods. A clear distinction has been made by linguists regarding principles of traditional, linguistic grammar vs. the new learner oriented method of the last decades. While the traditional grammar offers a highly abstract approach, the so called learner oriented grammar focuses on a pragmatic manner of grammar study. Learning psychology has become more important in grammar acquisition. Comprehension and memorization of structures, as well as correct implementation in real life are to be considered by learners and teachers of a foreign language.
Cuvinte-cheie:communicative grammar teaching, learners’ psychology, learner oriented grammar teaching, grammar games
Limba: germană
Linkuri:  

Citări la această publicație: 1

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].

Prima pagină: