Titlu: | L’approche actionnelle: une démarche motivante en didactique des languescultures au service de l’insertion de l’étudiant étranger dans la ville |
Autor: | Jocelyne Sourisseau |
Publicația: | Synergies Roumanie, 8, p. 15-30 |
p-ISSN: | 1841-8333 |
e-ISSN: | 2261-3463 |
Editura: | Gerflint |
Locul: | Sylvains-les-Moulins, France |
Anul: | 2013 |
Rezumat: | With the action–oriented approach, the CECR sees communication as an action where the speaker is regarded as a social actor. Our paper presents a learning-scenario organized around tasks involving Chinese students in the discovery of the city to make them actors of their language learning in an authentic communicative situation which appears to us essential to the university to raise their motivation, their involvement and progress towards independence. This approach shows how learners acquire the language and cultural skills necessary for to be integrated and also provides an opportunity to reflect on the different role of the teacher. |
Cuvinte-cheie: |
|
Limba: | franceză |
Linkuri: | pdf html |
Citări la această publicație: 0
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].