Baza de date „Diacronia” (BDD)
Titlu:

Nouveaux défis et nouveaux outils pour l’étude des langues romanes: l’enseignement simultané (EUROM4) et les corpus oraux parallèles (C-ORAL-ROM)

Autori:
Publicația: Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, LIV (3)
p-ISSN:1220-0484
e-ISSN:2065-9652
Editura:Editura Presa Universitară Clujeană
Locul:Cluj-Napoca
Anul:
Rezumat:[New challenges and ways to study the Romance languages: the simultaneous study and the parallel oral corpus] By understanding the mechanisms of reading in a foreign language (orientated towards the study of a single language family – the Romance languages) we can notice a process of “spontaneous comparison” adopted by learners – a process that determines new perspectives on Language function awareness.
Cuvinte-cheie:foreign language, learners, reading, Romance languages, “spontaneous comparison”

Citări la această publicație: 1

Referințe în această publicație: 0

Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].