Titlu: | L’auto-évaluation des étudiants en interprétation : quels moyens pour quels résultats ? |
Autor: | Izabella Badiu |
Publicația: | Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, LVI (1), p. 43 |
p-ISSN: | 1220-0484 |
e-ISSN: | 2065-9652 |
Editura: | Editura Presa Universitară Clujeană |
Locul: | Cluj-Napoca |
Anul: | 2011 |
Rezumat: | [Self-assessment of interpreting students: what means to what ends?] Taking as a standpoint several theoretical concepts that are crucial in interpreter training, such as deliberate practice, acquisition of expertise, metacognitive tools, this article seeks to explore the best means to enhance student self-awareness and increase learning efficiency through the development of self-assessment skills. In doing so, we refer extensively to a long term project on self-assessment launched in 2007 and ongoing by which we analyze the students’ response to various forms of self-reporting. |
Cuvinte-cheie: | self-assessment, metacognitive tools, experiment, MEIC |
Limba: | franceză |
Linkuri: | html |
Citări la această publicație: 1
1 | Florin Sterian | Bibliografia românească de lingvistică (BRL, 54, 2011). Lucrări de lingvistică apărute în țara noastră în cursul anului 2011 | LR, LXI (4), 437-576 | 2012 | pdf html |
Referințe în această publicație: 0
Lista citărilor/referințelor nu cuprinde decît texte prezente în baza de date, nefiind deci exhaustivă.
Pentru trimiterea de texte, semnalarea oricăror greșeli, și eventualul refuz ca „Diacronia” să facă publice textele, vă rugăm să folosiți adresa de email [Please enable javascript to view.].