Aspecte ale relevanței în discursul politic românesc
Affiliations
Facultatea de Litere, Universitatea Transilvania din Brașov, Bd. Eroilor 29, 500036 Brașov, România
History
Primit: 12 august 2018
Acceptat: 30 august 2018
Publicat: 7 mai 2019
Key words
Abstract
Această lucrare investighează discursul politic din perspectiva teoriei relevanței în raport cu funcția de persuasiune rezonabilă orientată spre alegători. Obiectivele cercetării sînt identificarea și descrierea 1) mecanismelor de convingere utilizate în discursurile campaniei electorale, 2) a metastrategiei de mimare a dialogului și 3) a modului în care discursul politic încalcă principiile relevanței. Realizarea obiectivelor necesită o metodologie cu două dimensiuni—retorică și lingvistică—prin intermediul unor instrumente de analiză logico-argumentativă, lexico-semantică și pragmastilistică. Cercetarea este axată pe discursurile campaniilor electorale politice: sloganuri și discursuri ale campaniilor electorale recente din România.
Strategiile discursive cel mai frecvent întîlnite sînt: i) utilizarea diferitelor tipuri de raționament falacios și ii) limbajul vag.
Copyright
© 2019 The Authors. Publishing rights belong to the Journal. The article is freely accessible under the terms and conditions of the CC-BY Open Access licence.