“Diacronia” bibliometric database (BDD)
Title:

Romanian as a Foreign Language in the Context of Language Assessment in Europe

Author:
Publication: Studia Universitatis Babeș-Bolyai. Philologia, LX (2), p. 65
p-ISSN:1220-0484
e-ISSN:2065-9652
Publisher:Editura Presa Universitară Clujeană
Place:Cluj-Napoca
Year:
Abstract:
  • The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is at the basis of a coherent system of assessment of language competence. The assessment of Romanian as a foreign language can benefit from the premises of quality offered by the relationing with such a system. The present study shows some of the steps taken in this sense at the Department of Romanian language, culture and civilisation from the Faculty of Letters in Cluj-Napoca. Our intention is to make available, quite soon, a complete system of assessment for any person who would like to verify and certify their knowledge of Romanian as a foreign language.
  • Apariția Cadrului European Comun de Referință pentru Limbi (CECR) a stat la baza unui sistem coerent de evaluare a competenței într-o limbă străină. Evaluarea limbii române ca limbă străină poate beneficia de premisele de calitate oferite de racordarea la un astfel de sistem. Studiul de față prezintă câțiva dintre pașii făcuți la Departamentul de limbă, cultură și civilizație românească al Facultății de Litere din Cluj-Napoca, în acest sens. Intenția noastră este ca, în curând, să punem un sistem complet de evaluare la dispoziția oricărei persoane ce ar dori să își verifice și certifice cunoștințele de limba română ca limbă străină.
Key words:
  • assessment, Romanian as a foreign language, stakeholders, washback, item bank
  • evaluare, româna ca limbă străină, categorii interesate, washback, bancă de itemi
Language: English

Citations to this publication: 1

1Liana Stanca, Dina VîlcuStatistical Analysis of Romanian as a Foreign Language Pretest and Exam DataStudia UBB, LXII (2), 932017

References in this publication: 0

The citations/references list is based on indexed publications only, and may therefore be incomplete.
For any and all inquiries related to the database, please contact us at [Please enable javascript to view.].

Preview: